Noorwegen - 9 juli tot 28 juli 2023

Sinds lang wilden we er wel eens 3 weken samen er op uit trekken en een rondreis maken door een voor ons redelijk onbekend land: Noorwegen. We hadden er al veel over gezien en gelezen, en nu wilden we dit met onze eigen ogen bekijken

Wij zijn met vakantie geweest van zondag 9 juli tot en met zaterdag 29 juli 2023.

Benieuwd wat we allemaal gezien en gedaan hebben?

Dag 20 – Ferry naar Emden

Dit was onze laatste dag in Noorwegen. Vandaag keren we terug naar Duitsland, maar we hebben uiteraard eerst een kleine wandeling gemaakt in Kristiansand. Vaarwel Noorwegen!

Lees meer »

Dag 19 - Kristiansand

De laatste doorreis in Noorwegen... We dachten vanaf nu wordt het platter en hebben we het wel wat gezien maar niets is minder waar! Het blijft hier wondermooi met steile hoge rotsen en meren, overal rondom... . Je hebt gewoon te weinig ogen om alles op te nemen!

Dag 17 - Stavanger - City trip

Vandaag hebben we een echte city trip gedaan. Het begon terug met regen en heel de dag wisselvalig weer. Maar we hebben toch een aantal musea in de stad bezocht en het is een hele leuke dag geworden!

Lees meer »

Dag 16 - Stavanger

Deze ochtend zijn we gaan ontbijten in ons hotel maar moesten we voor we konden vertrekken eerst nog langs het politie kantoor, om dan met enige vertraging te vertrekken naar Stavanger. Weerom is het landschap sterk gewijzigd op deze reis.

Dag 15 - Bergen - dag 3

Wat begon als een mooie zonnige dag was toen we buiten kwamen direct een dag in mineur: Onze 2 fietsen waren gestolen. We hebben dan een frustratiewandeling gedaan naar het treintje naar de berg Fløyen en dan naar Bryggen.

Lees meer »

Dag 13 - Bergen

We zijn ondertussen terug richting het Zuiden aan het rijden en onze volgende stop is Bergen. Het is de Nationale feestdag in België, dus we houden een 'luie dag'.

Dag 12 - Lovanet - Lavik

We hadden vandaag terug wat meer kilometers voor de boeg, en hebben dan nog een klein ommetje gedaan naar het meer van Lovatnet. Een hele dag regen maar wel terug de moeite!

Lees meer »

Dag 11 – Geiranger - Hornindal

We vertrokken op tijd vanuit ons hotel omdat we een omweg namen via de Geiranger fjord. Daarna zijn we door gereisd naar ons volgende hotel. En daar hebben we terug "a room with a view'.

Dag 9 - Ålesund

Deze ochtend begon het al te regenen in Åndalsnes, wat een voorbode bleek van een hele natte dag. We reden vandaag naar Ålesund, wat ongeveer 110km verwijderd ligt van Åndalsnes.

Lees meer »

Dag 7 - Åndalsnes

Terug een reisdagje. Nu richting Åndalsnes met terug een wijzigend landschap en onderweg een eerste zicht op de Trolligsten.

Dag 6 - Dovre

Vandaag was gepland als doorreis dag naar Åndalsnes, maar wat een fantastische dag hebben wij gehad! Eerst de schans van Lillehammer gaan bekijken en dan een wandeling in het Rondane Nasjonalpark.

Lees meer »

Dag 5 - Lillehammer

Vandaag rijden we richting Lillehammer. Niet helemaal tot daar, want we stoppen iets vroeger in Brumunddal, omdat we hier een mooi hotel vonden vlak aan het water! Het Wood Hotel!

Dag 3 - Rondje Oslo

Ook al was het weerbericht voor vandaag alles behalve, we zijn toch vertrokken met onze stalen ros om de rand van Oslo te verkennen. En dat het mooi was!

Lees meer »

Dag 2 - De rit naar Oslo

Ons schip is om 10h45 aangekomen in Kristiansand, maar we zijn meteen naar Oslo door gereden. Dit is een rit van ongeveer 320 km, maar we verblijven wel 3 nachten in Oslo, in het Anker Hotel dat in het centrum ligt. Vlakbij de haven, het koninklijk paleis en een paar musea.

Dag 1 - De ferry naar Kristiansand

Vandaag zijn we van bij ons thuis naar Emden (DE) gereden. Onze ferry vertrok om 17h, maar aangezien we met de auto reizen moesten we 2h op voorhand al inchecken. Dus op tijd vertrekken was de boodschap!

Lees meer »

De voorbereiding van onze auto reis naar Noorwegen

Onze autoreis naar Noorwegen was al een jaar eerder gepland, maar door omstandigheden hebben we vorig jaar een andere keuze gemaakt en zijn we naar Denemarken geweest. Dit is een enorme aanrader en was een heel goed alternatief, maar dit jaar stond toch Noorwegen terug op de planning. We hebben de reis helemaal zelf uitgezocht en niets via een reisbureau geboekt.